Träningslistan del #1


1. Vilken kroppsdel gillar du att träna mest respektive minst?

Mest: Bål! 

Minst: Övre rygg

2. Har du något träningsmål för tillfället?

Att styrketräna 2-3 oss i veckan och löpträna 1-2 gånger i veckan. Det skulle vara kul att springa ett lopp. 

3. Tränar du hellre på gym eller hemma?

Har en mental spärr här. Tycker inte det känns som att jag tränar när jag tränar hemma. Men det skulle vara skönt att kunna springa en runda och sen träna lätt styrka hemma i trädgården. Ska försöka komma till den punkten i vår.  (null)


4. Föredrar du styrka eller kondition?

Jag har alltid tyckt om styrka men är för första gången någonsin peppad på att få bra kondition. 

5, Hur ofta och hur länge tränar du varje vecka?

Om allt rullar på tränar jag tre morgonpass och ett helgpass i veckan. Ibland lite mindre, ibland lite mer. Passen brukar vara 60-90 minuter, ibland lite kortare. Jag börjar med 10-30 minuters kondition och sedan 30-44 minuter styrka med lättare vikter och ganska lite pauser. 

6. Om du skulle få välja något ätbart som innehöll 0 kalorier, som du skulle få äta i resten av ditt liv, vad skulle det vara då?

Choklad. Alla dagar i veckan. 

7. Ditt favoritträningsplagg? 

Jag har ju inga fina träningskläder, skulle verkligen behöva köpa! Vad är era bästa träningsklädtips? 

8. Tränar du med eller utan sällskap?

Utan. Det har lite blivit min egen stund i vardagen. 

9. Hur länge har du tränat?

Till och från i 5-6 år. Regelbundet på det här sättet sedan i september -18 typ. 

10. Ditt bästa träningstips?  

Den bästa träningen är den som blir av även om det är att gå ett varv runt huset. 
Man behöver pressa sig lite, men det måste också vara roligt. 
Vardagsrörelse är enklaste träningen att genomföra när man väl hittat den. 
Frågor och så | | Kommentera |
Upp